עוד נכתב בנימוקי הפרס: המועצה פועלת ליצירת קהילה אזורית המורכבת מקהילות יישוביות, בעלת חוסן קהילתי גבוה המאפשרת ליחיד לתרום ולהיות חלק משמעותי ממנה . כ 50% מהורי התלמידים שותפים המעגלי הציבור ומשפיעים על אופי החינוך במועצה. גישת המועצה באה לידי ביטוי " בחינוך סביב השעון" נוצרו במועצה מסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות לכלל ילדי המועצה, נוצר רצף חינוכי במטרה לתת מענה לילדים ולנוער במהלך כל שעות היום, המרחב הביוספרי מהווה תשתית רעיונית ליחסי הגומלין בין האדם לטבע ולסביבה, וכן מתקיימים יחסי גומלין וממשקים בין המערכות השונות במועצה תוך ראייה הוליסטית ואחריות משותפת בין הגורמים השונים. חיזוק המורשת והחיבור לחברה, לקהילה ולמדינה.
קרין שטרן מנהלת אגף החינוך : "מועצה האזורית מגידו מקדמת תכנית חינוכית ביוספרית, המבססת למידה בת קיימא, שתהיה משמעותית באמת, ברמה גבוהה מאוד – ורלוונטית ללומד. הדרך ליישום התכנית מתבססת על 4 עקרונות תוכן מרכזיים: היכרות וחיבור לקהילה, תרבות ומורשת, יחסי אדם – סביבה, יחסי אדם – אדם וקיימות".
עוד הוסיפה שטרן: "אופן הלמידה חייב להיות שונה מהמוכר לנו כיום: לתפיסתנו – התפקיד שלנו, כמחנכים, איננו ללמד את הילד לאהוב את הקהילה/ הסביבה/ הטבע וכד' – ע"י הצבת שאלות משלנו עפ"י החלטה שלנו לגבי מה חשוב ומה נכון, תפקידנו כמחנכים הוא לגרום לילד להיות סקרן, לגרום לו להיות זה ששואל את השאלות, חוקר אותן, מתלהב מתהליך החקר ומהיצירתיות שהוא מאפשר ולבסוף – נפעם ונלהב מהתשובות לשאלותיו. בוגרי מערכת החינוך שלנו יהיו מודעים ואחראים ליחסים בין אדם לאדם ובין אדם לסביבה ולקשרים ביניהם – בדור הזה ובדורות הבאים. אנו מאד שמחים וגאים שנבחרנו על ידי ועדת הפרס המוקירה את הייחודיות שלנו. הערכה זו היא מתנה לכל אנשי החינוך במערכות המגוונות במועצה וביישובים, לתלמידים ומשפחותיהם ,הפרס הוא גאווה לכולנו".
איציק חולבסקי ראש המועצה: "הישג מרשים ומכובד מאד המשקף את האיכויות הנפלאות של החינוך במועצה, בבתי הספר, במסגרות החינוך הבלתי פורמלי ובישובים.למעורבות ההורים יש תרומה ייחודית להישג הנפלא . שאפו ענק לכל השותפים להישג".
|