חוקרים לעתיד |
מאת: דני ברנר יום שלישי, 19 במרץ 2019, 19:55 |
"יריד החקר היישובי" התקיים במגדל העמק זאת השנה השביעית ברציפות במסגרתו הציגו תלמידים פרויקטים בתחום המדעים. ראש העיר ברדה: "התלמידים הציגו עבודות חקר איכותיות ולמדתי מחוקרי ומעצבי העתיד דבר או שניים" |
ראש העיר עם התלמידים ביריד (צילום: דוברות העירייה) |
"תפוח פיס" בבית הספר "יערת העמק" אירח זאת השנה השביעית ברציפות את "יריד החקר היישובי", המסכם תהליך שלם של חקר ופתרון בעיות שתלמידים מבתי הספר היסודיים "גיורא יוספטל", "הארי", "עליזה בגין", "נופים", "יגאל אלון" וכן תלמידי שכבת ט' של חטיבות הביניים "אורט רוגוזין" ו"יערת העמק" חקרו במהלך השנה בשיעורי מדעים. התלמידים קיבלו במה במהלך היריד להציג את תוצרי החקר שלהם תוך יישום כל מאפייני החקר המדעי הכולל ניסוח שאלת חקר, העלאת השערות, ביצוע ניסויים, הצגת התוצאות וניסוח מסקנות.
ביריד הוצגו מחקרים שונים וביניהם מחקר שבדק את הקשר בין משחת השיניים לבריאות השיניים, מחקר נוסף בדק את הקשר בין בשלות הפרי לבין סוג העטיפה, אחר בדק האם חוש הראייה משפיע על חוש הטעם? או מה הקשר בין כמות מיץ הלימון לקצב השחרת התפוח? ועוד. היריד התקיים בהשתתפות ראש העיר אלי ברדה, ראש מינהל החינוך מלי אליגוב, מנהלי בתי הספר, רכזי המדעים מבתי הספר והתלמידים. |
מנהלת תפוח הפיס למדעים טכנולוגיה ואמנויות, דגנית רובין, אמרה: "תפוח הפיס פותח שעריו לכל ילדי הישוב להגיע ללמוד, לחלום ולעשות. המרכז מקדם ומעודד תוכניות ויוזמות טכנולוגיות חדשות בסביבה עתירת משאבים וידע".
ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי ברדה שכמו בכל שנה עבר בכל הדוכנים, שוחח עם התלמידים והתרשם מהשפה העשירה, המונחים המקצועיים, הסקרנות ועבודת הצוות של החוקרים הצעירים ואמר: "התלמידים הציגו עבודות חקר איכותיות. היה מרגש לשמוע את תלמידי בתי הספר מציגים את המחקרים שלהם תוך הפגנת בטחון, הבנה וידע. גם אני למדתי מחוקרי ומעצבי העתיד דבר אחד או שתיים". |
|
כתוב למערכת |
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך | ||||
|
רכילות |
המלצת השבוע |
שבוע שימור אתרים יוצא לדרך עשרות סיורים, ערבי תרבות, ימי עיון ופעילויות בכל רחבי ה... | |
מאסיה באהבה מחפשים מסעדה בסגנון אסייתי? אוהבים סושי ומנות מוקפצות ע... | |
מסעדת מרינדו ביקנעם עילית - כל ביס חוויה לא קל היום למצוא מסעדת בשרים, שתספק לכם הנאה מושלמת ממנ... | |
כל הכתבות הקודמות |