בעקבות הירידה בקצב ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל, שאליה מתלווה ירידה במספר החולים, אישר משרד הבריאות חזרה הדרגתית לשגרה גם במרפאות
הפעילות במרפאות של כללית נעשית בהתאם לכללי הבטיחות שקבע משרד הבריאות כדי להגן על המטופלים והצוותים הרפואיים מפני הידבקות בנגיף הקורונה. כללי הבטיחות הבאים:
• תשאול מטופלים בכניסה בנוגע לתסמינים ומדידת חום
• שמירה על מרחק פיזי של שני מטרים לפחות בין אדם לאדם
• חבישת מסכות
• היגיינת ידיים קפדנית
• הגדלת מרווחי הזמן בין המטופלים המוזמנים כדי למנוע התקהלות בחדר ההמתנה
• מי שמחויב בידוד - אל תגיעו לקבלת טיפול שאינו דחוף
• גם אם לא אובחנתם כחולי קורונה ואתם לא בבידוד בית, אבל כן סובלים מתסמינים נשימתיים (שיעול, קוצר נשימה וכדומה) - עליכם להמתין יומיים לפחות מרגע שהתסמינים הנשימתיים חלפו ועד להגעה לטיפולים שמפורטים למטה. במקרה כזה - פנו לרופא שלכם טלפונית
טיפולים ומעקבים חשובים – לא מזניחים בשום תקופה! חשוב להקפיד על המשך מעקבים, בדיקות וטיפולים: דם סמוי, סוכרת, לחץ דם גבוה, השמנה, אי ספיקת לב, מחלת ריאה כרונית, הפסקת עישון ובדיקת דימות (רנטגן), ממוגרפיה. ככל הניתן, מומלץ לעשות ביקורים מרחוק:
- שיחת וידאו עם רופא המשפחה ורופא הילדים האישי: ניתן לתאם תור בשיחת וידאו עם הרופא האישי באפליקציה או באתר כללית.
- תור טלפוני עם הרופא אישי: התייעצות טלפונית עם רופאי המשפחה או הילדים האישי. ניתן לזמן ביקור טלפוני אצל רופאי המשפחה והילדים באתר או באפליקציית כללית או באמצעות משרד המרפאה.
- התפתחות הילד און-ליין: טיפולים בתחום התפתחות הילד אצל המטפלים הקבועים באמצעות שירותי און-ליין.
- ייעוץ עם דיאטנית און-ליין: מטופלים הזקוקים להמשך המעקב והייעוץ הדיאטני יוכלו לבצע זאת באמצעות שיחות וידאו.
אם אתם או מישהו מהקרובים אליכם זקוקים לטיפול רפואי דחוף - חשוב לראות רופא גם בזמני שגרה וגם בתקופות לא שגרתיות