היום בעמק בריאות - חוזרים לבית הספר עם תזונה בריאה
יום שלישי, 27 באוקטובר 2020
חדשות   ספורט   בריאות   חינוך   תרבות   דעות   צרכנות    רכילות
חוזרים לבית הספר עם תזונה בריאה
מאת: דני ברנר
יום שלישי, 25 באוגוסט 2020, 10:25

מיה וינשטיין-טל, דיאטנית קלינית, מנהלת היחידה לתזונה בכללית מחוז צפון, מסבירה שנגיף הקורונה הכניס לחיינו אי וודאות, אך דווקא בגלל זה חשוב ליצור מסגרת מסודרת. עלינו להכניס שיגרה בכאוס בו אנחנו מצויים. סידור שעות אכילה, היא דרך טובה לבניית מסגרת
הרבה נאמר על חשיבות ארוחת הבוקר ולכן נתחיל בה: ארוחת הבוקר היא דרך נפלאה לקבוע שעת השקמה מסודרת והתחלה נכונה של היום. לילדים הרעבים בבוקר נגיש ארוחה מלאה ומאוזנת הכוללת פחמימה כמו: לחם, לחמנייה, מספר קרקרים- כמובן שנעדיף את אלה שמכילים דגנים מלאים (יש לחמניות נפלאות מקמח מלא לילדים). חלבון - ביצה, גבינה כלשהי, טונה, חומוס, ממרח עדשים ושומן- טחינה, אבוקדו בעונה ולא לשכוח להוסיף ירקות- המטרה להגיע במשך היום ל-5 צבעים, אז אפשר להתחיל את הספירה כבר מהבוקר, כמובן ירקות שהילדים אוהבים. לא מעט ילדים אוהבים מלפפון, גזר ופלפלים. הפלפלים מגיעים ב-4 צבעים, עשירים מאוד בוויטמין C, המחזק את המערכת החיסונית.

מיה וינשטיין-טל, דיאטנית קלינית, מנהלת היחידה לתזונה בכללית מחוז צפון צילום: דוברות כללית מחוז צפון
אם הילד שלכם פחות בעניין ארוחת הבוקר, אפשר להסתפק בכוס שתייה על בסיס חלב או גביע יוגורט. חלב ויוגורט מכילים חלבון, ופחמימה ועשירים בסידן, כך שכוס חלב בבוקר בהחלט יכולה להיות תחליף לארוחה. עד ארוחת הצהריים חשוב לדאוג לארוחה מאוזנת כמו כריך וירקות, במיוחד לאלה שלא אכלו ארוחה מלאה בבוקר. ארוחת הצהריים תוגש בתום יום הלימודים וללומדים מהבית בשעות הצהריים. חשוב לשמור על איזון בארוחה זו. חלבון ממקור חי כמו בשר כלשהו, דג או חלבון צמחי מקטניות (חומוס, אפונה יבשה, שעועית, סויה, מש), רצוי להעדיף מנה לא מעובדת. פחמימה- אורז, פסטה, קוסקוס, פתיתים, כוסמת, קינואה , תפוחי אדמה, בטטה ועוד וירקות. לזכור שהמטרה להגיע ל - 5 צבעים.
אחר הצהריים אפשר להתפנק גלידה, קרטיב או להעדיף פירות ויוגורט– גם הם מקור לצבעים ויכולים לעזור להגיע לחמשת הצבעים הדרושים כל יום. ארוחת הערב- רצוי שתהיה ארוחה משפחתית, זמן איכות של כל המשפחה ביחד, בלי מסכים ברקע והפרעות אחרות. זהו זמן טוב לשיחה, שיתוף חוויות היום ואכילה משותפת. כדאי שארוחת הערב תהיה סביב סלט גדול ומגוון, מתובל בשמן זית, בתוספת פחמימה כלשהי כמו לחם, צנימים, טוסטים או מדי פעם פיצה. לא לשכוח את החלבונים: ביצה בצורות הכנה שונות, גבינה צהובה בטוסט או על הפיצה, סלט טונה צבעוני, סלמון מעושן, סרדינים, חומוס וגבינות למיניהן. שתייה - מים! מומלץ להימנע לגמרי מכל סוגי השתייה המתוקה שמכילה לפחות 6 כפיות סוכר לכוס. שתייה מתוקה מזיקה לבריאותנו ובאחריותנו לחנך ולתת דוגמה לתזונה טובה יותר עבור ילדינו.
  כתוב למערכת
עוד כתבות שיכולות לעניין אותך
דואגים לקהילה
   
בואו להיבדק
   
נוף הגליל: גוף זר חולץ מגרונו של פעוט בן 7 חודשים
   
עובדי כללית מחוז צפון התגייסו לסייע לנפגעי השריפה בנוף הגליל
   
כללית מחוז צפון: גם בעידן הקורונה יש לבצע בדיקות ממוגרפיה
   
חדש ללקוחות כללית במחוז צפון: ניתוחים במסלול פרטי
כתבות ארכיון
 
 האימייל האדום
בואו לבקר בדף
הפייסבוק של היום בעמק
מסיבת פורים מטורפת לצעירים    מסיבת פורים מטורפת לצעירים
שלום כתה א׳    שלום כתה א׳
כל אחת והשביס שלה    כל אחת והשביס שלה
מועדון חדש לקהילת החירשים בעפולה    מועדון חדש לקהילת החירשים בעפולה
הטבע כבר בפנים
בואו לבקר במסעדת ארטישוק שלמרגלות הגלבוע. מסעדה צמחונית...

מאסיה באהבה
מחפשים מסעדה בסגנון אסייתי? אוהבים סושי ומנות מוקפצות ע...

מסעדת מרינדו ביקנעם עילית - כל ביס חוויה
לא קל היום למצוא מסעדת בשרים, שתספק לכם הנאה מושלמת ממנ...

בעריכת: מירב טור
התאמת בגדים לפי מבנה גוף האישה התאמת בגדים לפי מבנה גוף האישה
על-מנת להתאים מלתחת בגדים מחמיאים לגופך, ראשית עליך להכ...

התאמת בגדים לפי גוון עור התאמת בגדים לפי גוון עור
כמה פעמים יצא ששמת על עצמך בגד ושאלת "האם הבגד הזה מתאי...

הצבעים השולטים באופנת סתיו-חורף 2016 הצבעים השולטים באופנת סתיו-חורף 2016
בקרוב מחליפים לשעון חורף וזה הסימן לדבר על הלבשת חורף...


© כל הזכויות שמורות להיום בעמק 2017            אודות האתר | כתבו לנו | תנאי שימוש | פרסמו אצלנו |