"הפדגוגיה האימונית" של בית הספר גיורא יוספטל כיכבה בכנס השנתי
מאת: קרן כהן יום שלישי,
24 ביולי 2018, 12:58
ביה"ס "גיורא יוספטל" במגדל העמק, מסכם בימים אלה שנתיים לפיתוח מודל חדשני המבקש למזג מענים של קבוצה ויחיד בכיתה הטרוגנית
ביה"ס "גיורא יוספטל" במגדל העמק הוזמן להציג במרכז למעצבי חדשנות בחינוך את מודל ה"פדגוגיה האימונית" בכנס סיכום שנה ארצי של המעבדות ההטרוגניות מטעם אגף מחקר ופיתוח ניסויים ויוזמות של משרד החינוך. אחד האתגרים המשמעותיים עימם מתמודדים בתי הספר הוא כיצד ללמד ולחנך בכיתה הטרוגנית, או במילים אחרות באיזו דרך ניתן למזג בין המענה הלימודי, הרגשי וההתפתחותי לכל ילד לבין יצירת חוויה ותודעה של קבוצה שיש לה מטרות משותפות והישגים משותפים. כמענה לכך פותח בבית הספר מודל חדשני תחת השם "פדגוגיה אימונית". על פי מודל זה מתקיימות קבוצות אימון להשגת יעדים אישיים ומשותפים בהן המורה משמש כ"מבוגר משמעותי" עבור התלמידים בסביבת למידה גמישה, אשר מאפשרת להם בחירה אישית רבה בתכני הלמידה תוך שילוב בעמידה באתגרים קבוצתיים ולמידה שיתופית.
הכנס השנתי צילום: דוברות העירייה
לאחר הצגת המודל, אמר מרכז תחום המעבדות ההטרוגניות במשרד החינוך ערן ברק: "תודה לצוות בית הספר על שנתיים של מאמץ ואומץ, על מוטיבציה ואמונה, ועל זה שהוכחתם, שעם כל הקשיים, כשקמים ועושים מעשה- זה עובד". מנהלת ביה"ס, רינת שפטניצקי, אמרה: "אני גאה להיות חלק מצוות שאכפתי לנעשה במערכת החינוך ועל רצון להיות שותפים ומוכנים לתהליך של שינוי לפיצוח אתגרי העתיד בחינוך בישראל. נמשיך לחלום ולהגשים, להוביל למצוינות, ליצירתיות ולאומץ לפרוץ גבולות ולשנות. תודה לערן ברק על הליווי והתמיכה בתהליך פיתוח המודל".