ביה"ס גיורא יוספטל ממגדל העמק זכה בפרס הצטיינות בהפעלת התכנית החברתית-התנדבותית "שגרירי מפתח הל"ב" של משרד החינוך
פרס הצטיינות לתלמידי בית הספר "גיורא יוספטל" במסגרת התכנית החברתית "שגרירי הל"ב". הרעיון מאחורי הפרויקט הוא שלבית-הספר, כמסגרת חינוכית, תפקיד חשוב בהבניית חברה ערכית שחבריה מגלים סולידאריות, כבוד, נתינה, מעורבות חברתית, אכפתיות וערבות הדדית. בהתאם לתפיסה זו הוצבו טיפוח הערכים והמיומנויות החברתיות כאחד מיעדיו וממטרותיו של משרד החינוך לצד קידום ההישגים הלימודיים בשנת הלימודים תשע"ח.
תכנית "מפתח הל"ב" הינה תכנית חברתית-ערכית לטיפוח מעורבות חברתית בכיתה, במשפחה ובקהילה תוך יישום ערכים כמו: אחדות ושונות, ניהול קונפליקטים, אחריות, נתינה, כבוד, עבודת צוות, ביטחון ובטיחות ועוד. התכנית מאפשרת לכל תלמיד לפעול כשגריר חברתי להפצת ערכים אלו באמצעות תיעוד ופרסום העשייה תוך התמקדות בחיבור למעגלי הליבה החברתית-ערכית: מעגל קשרי פרט-קבוצה, מעגל החיים הכיתתי, מעגל החיים הבית-ספרי ומעגל החיים הלאומי - נקודות ציון בלוח השנה. התכנית פעלה במסגרת שעת הליבה - "שעת חינוך" ואפשרה לצוות החינוכי לתת מענה ליעדים החינוכיים הניצבים בפניהם.
שגרירי מפתח הל"ב צילום: ביה"ס יוספטל
חברות ועדת הפרס, אפרת חפץ סגנית מנהלת האגף לחינוך יסודי ואורית צאירי הממונה על החינוך החברתי ערכי, אמרו לאחר הבחירה: "בתום תהליך הערכה ארצי נמצא כי יישום מודל 'השגרירים' של בית הספר 'גיורא יוספטל' היה ברמת הצטיינות. יישר כוח על כך! בהתאם לכך יוענק תקצוב לטובת מימון יוזמות חברתיות-ערכיות של תלמידי ביה"ס בהערכה על פועלכם לקידום מעורבות חברתית בקרב באי בית-הספר ובאיחולים להמשך פעילות ערכית ברוכה".
מנהלת ביה"ס, רינת שפטניצקי: "אני גאה ומלאת הערכה על קבלת ההצטיינות החברתית. במסגרת התוכנית איפשרו המחנכות לתלמידים להתנסות בייזום, תכנון וביצוע יוזמות חברתיות במטרה לתת הזדמנות לכל תלמיד למלא תפקיד ולגלות אחריות, התמדה ויוזמה. הדבר מעצים אותם ומעודד אותם לגלות התנהגות ערכית בחיי היום-יום תוך חיזוק תחושת השייכות ותחושת המסוגלות של היחיד והקבוצה. תודה למחנכות הכיתות, לצוות החינוכי ולרכזת החברתית, פאני אזולאי, על הובלת התכנית בביה"ס ליישום יעדי המחוז לפיתוח וביסוס מעורבות חברתית פעילה".
ראש מינהל חינוך מלי אליגוב אמרה: "מעורבות חברתית וקהילתית הם חלק מתפיסת מערכת החינוך העירונית, נכונות של הפרט לפעול מתוך תחושה של אחריות ליצירת חברה טובה יותר הם הבסיס לבוגר מערכת החינוך שלנו".