עפולה במקום ה-2 בארץ במסירת חבילות מחו"ל בחציון הראשון של 2021
מאת: דני ברנר יום שלישי,
6 ביולי 2021, 18:37
גידול של 67% בעפולה בהזמנות און ליין מחו"ל . מנתוני דואר ישראל עולה כי תושבי עפולה הזמינו בחצי שנה 330 אלף חבילות מחו"ל מול 221 אלף בתקופה המקבילה אשתקד
תושבי עפולה דורגו במקום ה-2 בהזמנות און ליין בארץ, כך עולה מנתוני דואר ישראל המתפרסמים השבוע לרגל סיכום החציון הראשון (ינואר-יוני) של שנת 2021. מהדוח עולה, כי בחציון הראשון של 2021 הזמינו תושבי עפולה 330אלף חבילות מחו"ל, לעומת 221 אלף חבילות בחציון הראשון של 2020, צמיחה של 67% ביחס לגודל האוכלוסיה .כל תושב עפולה הזמין בממוצע 5.7 חבילות, נתון הממקם את עפולה במקום ה-2בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסיה ובמקום ה18 בארץ ביחס לכמות הזמנות. 55 אלף מכלל החבילות שהזמינו תושבי עפולה בחציון הראשון של שנת 2021 נמסרו באמצעות עסקים קטנים ובינוניים בעיר.
שיפור בשירות בזכות מהלך הזמנת תור מראש בסניפי החברה. בינואר 2021 יצאה חברת דואר ישראל במהלך המחייב זימון תור מראש לפני ההגעה לסניף ("תור בקליק"). מהלך זה שיפר משמעותית את זמני ההמתנה בסניפים רבים, כאשר חובת הזמנת תור מראש קיימת כיום ביותר מ-200 יחידות מתוך כ-600 יחידות הדואר. בסוף חציון ראשון 2021, 57% מכלל המגיעים לסניפי הדואר בכל הארץ הזמינו תור מראש, לעומת כ-6% בלבד בחציון מקביל. זמן ההמתנה הממוצע בחציון הראשון של 2021 עומד על 7 דקות למזמיני תור מראש, לעומת ממוצע של 12 דקות המתנה בחציון המקביל.
מרכז הסחר המקוון של רשות הדואר צילום: שחר פליישמן
יגאל מקולי מנהל אזור העמקים בחטיבת הקמעונאות בדואר ישראל, אמר: "אנו פועלים לשיפור השירות בעפולה ושירות זי מון תור מראש מאפשר לדואר להיערך טוב יותר להגעת הלקוחות, וללקוחות להזמין תור מראש בטלפון 171 או באתר הדואר ולהתקבל בזמן ובמקום שנוחים להם, כמעט ללא המתנה. אנו שמחים שדואר ישראל הוא שחקן כה משמעותי בשרשרת הלוגיסטית, ובהורדת יוקר המחיה. לאחר שנת קורונה, אנו רואים התאוששות משמעותית בסחר המקוון עם עליה של עשרות אחוזים במספר הפריטים שהוזמנו מחו"ל .
20 הערים המובילות במסירת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה בחציון הראשון 2021 צילום: רשות הדואר