מגדל העמק: סדנת הדרכה בנושא נגישות השירות לאנשים עם מוגבלויות
מאת: דני ברנר יום חמישי,
18 בנובמבר 2021, 10:07
עיריית מגדל העמק מקדמת את נושא הנגישות כחלק מתודעת שירות לכלל התושבים ולאנשים בעלי מוגבלויות בפרט מתוך כבוד ורגישות חברתית
בשבוע שעבר השתתפו עובדי עיריית מגדל העמק והמתנ"ס בהדרכה וסדנא בנושא הנגישות. ההדרכה כללה סקירה אודות הטפולים והתאמות הנגישות שבוצעו, הדרכה למתן שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות, סדנאות חווייתיות להתנסות במוגבלויות פיזיות, ראייה ומוגבלות נפשית במסגרתן נחשפנו לעולמם של אנשים עם מוגבלות.
בנוסף לחשיבות נגישות השירות, הרשות מקצה כל שנה תקציב מיליוני שקלים ובמסגרתו הנגישה את המתנ"ס, הון אנושי צעירים, אגף הקליטה, אגף הרווחה, מוסדות חינוך, מעברי חצייה, פארקים והמרחב הציבורי. במסגרת הפרויקט לנגישות השירות אותרו וטופלו ליקויים בתחומי הנגישות, הותקן שילוט נגיש, הוצבו כסאות נגישים, הותקנו מערכות עזר לשמיעה, נוסחו נהלי עבודה לעובדים בתחום הנגישות ועוד. מנויה של רכזת נגישות עירונית דניאל דהן שהיא גם בודקת תוכניות בוועדה לתכנון ובניה אושר במועצת העיר והיא עברה הכשרה מחייבת בתחום הנגישות.
ראש העיר אלי ברדה בסדנת הנגישות צילום: דוברות העירייה
שמשון יצחק, שמנהל את פרויקט הנגישות מטעם העירייה אמר: "השתתפותם הפעילה והרשמים של העובדים מההדרכה הינם חיוביים ומצביעים על הבנה והפנמה של נושא הנגישות, נדרש בהמשך להטמיע את מה שלמדנו וחווינו, יחד עם הטמעת ההנחיות והנהלים. הנהלת עיריית מגדל העמק והעובדים ביצעו קפיצת מדרגה משמעותית בתפיסת נושא הנגישות לאנשים עם מוגבלות זאת לצד השקעת משאבים בהיקף גדול בשיפור תשתיות הנגישות באגפי העירייה".
מנכ"ל העירייה שלום זוזוט הוסיף: "ראש העיר אלי ברדה והנהלת הרשות פועלים מתוך רגישות חברתית והחובה לתת שירות נגיש לאנשים עם מוגבלויות מתוך כבוד ושיוויון. הרשות משקיעה כל שנה מיליוני שקלים על מנת לאפשר נגישות פיזית למוסדותיה. פרויקט נגישות השירות הוא תהליך משלים במסגרתו נוסחו נהלים, הדרכנו את העובדים והצטיידנו באמצעים הרלוונטיים. אני מודה למנהלים לעובדי הרשות ומנהל הפרויקט תושב העיר שמשון יצחק על שיתוף הפעולה והתייחסות רצינית לקידום הנושא".