איתור בעל כרטיס אשראי שאבד, שקית ובתוכה בגדים חדשים שבטעות הושלכה לפח ואפילו מציאת שניים תותבות הם חלק מהפעילות השגרתית של המוקד העירוני
מערכת האמון בין התושבים במגדל העמק לנציגי אגף שירות ופניות הציבור בכלל ומוקד 106 העירוני בפרט צבר תאוצה רבה בשנתיים האחרונות. אם בעבר חוו נציגי המוקד העירוני שיחות עם תושבים בפניות שגרתיות, היום ניתן לציין שכמעט מידי יום יש פניות לא שגרתיות - תוצאה של הגברת האימון של התושב מול נציגי האגף.
אלה יודעים לספר על פניות שקיבלו מענה מידי, שנבעו מתוך צורך רגשי לתת מענה כאות הזדהות עם הפונה. באחד המקרים מספרים באגף פנתה תושבת השכונה המערבית ובקול של עצב וכאב סיפרה שבדרכה לפח המוטמן להשליך את האשפה שכחה שבידה האחרת החזיקה שקית ובה בגדים חדשים שרכשה לילדיה שגם אותה בטעות לתוך המוטמן שגובהו למעלה מ -4 מטרים. לנציג המוקד שסיפור הפונה נגע לליבו עירב מיד את בעלי התפקידים שיכולים לסייע בראשות מנהל מחלקת פינוי אשפה וניקיון יגאל כהן שאיתר במיידי את הנהג שאמור לפנות את המוטמן לאחר מספר שעות וביקש שיקדים ויגיע. לאחר מספר רגעים דיווח הנהג לפונה שהגיע למקום תוך שהוא שולף את שקית המוטמן החוצה ומשם את שקית הבגדים לשמחת הפונה שלא הפסיקה להודות.
פח מוטמן במגדל העמק צילום: דוברות העירייה
מקרה נוסף שאירע לאחרונה אודות פונה שדיווח למוקד שמצא ארנק ובו כרטיס אשראי ומבקש סיוע באיתור בעל הכרטיס. לאחר מספר שיחות דאג נציג המוקד ליידע את משטרת מגדל העמק ולחבר בינם לבין הפונה שעשה את דרכו אליהם והשיב את הארנק עם כרטיס האשראי.
לצד עשרות פניות מלוות ברגש מידי חודש מבקשים במוקד לתת דגש על פניה של אישה מבוגרת שלפני מספר שבועות השקיעה סכום לא מבוטל ברכישת שיניים תותבות ולמזלה הרע השליכה אותם בטעות לפח האשפה הביתי ומשם לפח האשפה העירוני. בשיתוף פעולה בין נציג המוקד העירוני ועובדי פינוי אשפה באמצעות יגאל כהן נעשו מאמצים שבסופם אותרו השניים התותבות מה ששימח במיוחד את הפונה שכבר החלה לדאוג מתחילתו של תהליך נוסף לרכישת שיניים ובעיקר הנזק הכספי מכך.
מנהלת האגף איילה זלצר אמרה: "תפיסת שרות של הרשות לפעילות האגף מכילה בהבלטה את נושא הרגישות והמחויבות לצד המקצועיות. כל עובדי האגף ומוקד 106 יודעים מצוין כיצד להתייחס לפניות של תושבים שאינם בשגרה וזה קורה לא מעט. אם הוספנו חיוך, שמחה וסיפוק לפניות התושב הרי שדיינו וזו זכות גדולה. זה המקום להודות לעובדי האגף על המסירות וכן למנהלי אגף שפ"ע יניב בן יוסף ויגאל כהן ועובדי אגף שפ"ע על שיתוף הפעולה הפורה לטובת תושבי העיר".
דורון אלחרר המשנה לראש העיר ומחזיק תיק פניות הציבור והשכונות אמר: "פעילות אגף השירות ופניות הציבור כולל מוקד 106 חיזק את הקשר עם התושבים ואת מידת שביעות הרצון שלהם מהשירותים שהרשות מעניקה. אנחנו עם הפנים לתושב. המוטו הוא: "שירותיות ומקצועיות בסבר פנים טובות למען התושב".