וועדת הכנסת לביקורת המדינה, דנה בצורך לשדרג את כביש הדמים 66 מצומת מגידו לצומת התשבי. ראש הוועדה, ח״כ קארין אלהרר: "כמה הרוגים ופצועים צריך להיות בכביש כה קצר, על מנת שהכביש יכנס לתוכנית החומש הקרובה", קראה ח״כ לעבר נציגי משרד התחבורה, האוצר ונתיבי ישראל
וועדת הכנסת לביקורת המדינה, בראשות ח"כ קארין אלהרר(יש עתיד), דורשת ממשרד התחבורה, לממש בהקדם את הסיכום בין השר כ״ץ לראש המועצה האזורית מגידו, איציק חולבסקי, ולבצע שדרוג לכניסות וליציאות מהישובים לאורך כביש ,66 כולל הסדרת התאורה. עוד החליטה הוועדה לכנס ישיבת מעקב נוספת בחודש מרס הקרוב לדיון בנושא כביש 66, ישיבה שאליה יוזמן גם שר התחבורה ח״כ ישראל כץ. ההחלטות התקבלו אתמול(ראשון) בכנסת במהלך דיון מעקב בוועדה, כל זאת בעקבות חוסר הטיפול של משרד התחבורה ונתיבי ישראל בכביש 66. ראש המועצה האזורית איציק חולבסקי, ומהנדס המועצה ברוך שמיר, ייצגו את המועצה בדיון וכן יהודה פינסקר מזכיר מושב היוגב, שייצג את תושבי יישובי הכביש.
איציק חולבסקי, ראש מועצת מגידו, בוועדת הכנסת לביקורת המדינה צילום: דוברות מגידו
בתחילת הדיון מסר נציג משטרת ישראל כי בשנתיים האחרונות נהרגו בכביש 8 בני אדם, ושבעה נפצעו קשה. ח"כ איתן ברושי(מחנה ציוני), דרש ממשרד התחבורה, "להפסיק לעשות סמינרים ארוכים, להתחיל לטפל בבעיה ולקבל החלטות". ח"כ עיסאווי פרייג׳(מרצ) שמלווה את המאבק על הכביש מתחילתו, הביע כעס על קצב הטיפול של משרד התחבורה בבעיה הכואבת ואמר: ״ניסינו בכל כוחנו להכניס את הכביש לטיפול. ראש המועצה הגיע להסדר עם שר התחבורה ומאז לא נעשה דבר", אמר ח״כ פרייג׳.
ח"כ עומר בר לב(מחנה ציוני) הוסיף: "יש כאן ניצול ציני של סטטיסטיקה, לא רואים את התמונה הכוללת". ח"כ שלי יחימוביץ׳(מחנה ציוני) סיפרה על החוויה האישית שלה מכביש 66: "אני נסעתי בכביש בליווי ראש המועצה. זה כביש מפחיד. מדובר באנשים שמהמרים על חייהם באור ובמיוחד בשעות החושך". ראש המועצה איציק חולבסקי, אמר בוועדה: "מדובר בכביש דמים המסכן את הנוסעים, וכל יציאה היא בבחינת רולטה רוסית. הכביש מונע התפתחות היישובים לאורכו ואני דורש משר התחבורה לממש את ההסכמות מפגישתנו בספטמבר 2016״, אמר חולבסקי.