שני בתי ספר ממגדל העמק ניצחו בתחרות "כנס הממציאים הגדול"
מאת: דני ברנר יום שני,
18 בדצמבר 2017, 19:39
המצאותיהם של תלמידי כיתה ד' מבתי הספר "נופים" ו"מגדלור" זכו בתחרות בה השתתפו למעלה מ-90 בתי ספר לקידום הנגשה ארצית עבור ילדים עם צרכים מיוחדים
מיזם "סיסמה לכל תלמיד" המקדם חינוך דיגיטלי בבתי ספר ברחבי הארץ קיים את "כנס הממציאים הגדול" במסגרתו הציגו תלמידי כיתות ד' מבתי ספר שונים במדינה המצאות שפיתחו עבור ילדים עם צרכים מיוחדים במטרה לשפר את איכות חייהם. כהכנה לתחרות למדו עשרות אלפי תלמידים מבתי ספר ממבואות חרמון שבצפון ועד אילת שבדרום, בשבועות האחרונים באמצעות פעילויות מתוקשבות ייחודיות שנבנו על ידי צוות ההדרכה של המיזם על הלקויות והמוגבלויות השונות, על הזכות והחובה לנגישות, ונחשפו להמצאות ופיתוחים ישראליים בתחום. לאחר מכן, חשבו התלמידים על רעיון מקורי והפכו ליזמים ושגרירים של נושא הנגישות, ההכלה וקבלת האחר. הפעילות הינה חלק משיתוף הפעולה של מיזם "סיסמה לכל תלמיד" וארגון "וראייטי" לקידום החינוך לקבלת השונה.בתחרות עצמה השתתפו למעלה מ-90 בתי ספר ובסיום התחרות זכו בשני המקומות הראשונים שני בתי ספר ממגדל העמק.
במקום הראשון זכתה ההמצאה "צבע לחיים" של תלמידי כיתה ד' מבי"ס "מחשבה" שהגו אפליקציה שמטרתה לעזור לעיוורי צבעים לדעת מהו הצבע עליהם הם מביטים. הרעיון לאפליקציה נולד מתוך שיח של התלמידים עם ילדה הלוקה בעיוורון צבעים, שסיפרה על הקשיים איתם היא מתמודדת בניסיון להתאים צבעי בגדים או ידיעת הצבע של הרמזור, ועל התלות שלה באנשים "רואי צבעים" כעזרה. במקום השני זכו תלמידי "נופים" עם ההמצאה "סוכר במידה" במרכזה אפליקציה הסורקת רכיבים של מוצר מזון ומחשבת את כמות הסוכר במוצר על מנת שילדים סכרתיים ידעו אם הם יכולים לאכול את המוצר או לחפש מוצר חלופי.
בתחרות שזכתה לשם "כנס הממציאים הגדול", נכחו יו"ר מיזם "סיסמה לכל תלמיד", אודי אנג'ל, יו"ר "וראייטי", אורי סלונים, מנכ"לית "וראייטי", ריקי אריאל, מנכ"לית מיזם "סיסמה לכל תלמיד", מגי אסייג, נציגות "וראייטי" ובכירים נוספים.
תלמידי ״נופים״ מקבלים את הפרס למקום השני צילום: דוברות העירייה
מנכ"לית המיזם, מגי אסייג: "מיזם 'סיסמה לכל תלמיד' דואג לעשות שימוש בטכנולוגיה לקידום הפדגוגיה ולהעצמת ערכים חברתיים. בפעילות 'מנגישים לך עתיד - הזכות לנגישות' למדו התלמידים מיומנויות מידע ומחשב והתנסו בכלים דיגיטליים חדשניים אך בעיקר הם למדו להיות מכילים, רגישים כלפי האחר וצרכיו והפגינו אחריות אישית וחברתית. ברכות לתלמידי בתי הספר בתי הספר ממגדל העמק על זכייתם. יישר כוח על הפגנת היצירתיות ותרומתכם לאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים".