אושרה הנחת מסילת הברזל עירון-מנשה שתקצר את הנסיעה מעפולה לתל אביב ל-40 דקות. הממשלה תקצבה את הפרויקט ב-50 מיליון שקלים. המסילה תתחבר לזו המזרחית של רכבת העמק ותהפוך את הנסיעה למרכז קלה ומהירה יותר. ראש העיר יצחק מירון: "המסילה תתרום אסטרטגית לחיזוקו של כל אזור הצפון, ועפולה בפרט"
מקצרים דרכים: הממשלה אישרה 50 מיליון שקל לתכנון תוואי בין עפולה לחדרה (ציר מנשה), שתקצר את הנסיעה מעפולה לתל אביב ל-40 דקות בלבד. המסילה החדשה תתחבר לחלק המזרחי של מסילת רכבת העמק שהחלה לפעול שוב באוקטובר 2016 ועד כה נסעו בה כשני מיליון נוסעים, 850 אלף מהם מתחנת עפולה. תוואי הרכסת טרם נקבע, וצוותי הניהול והתכנון יתאמו אותו עם עיריית עפולה. לפני כשנתיים, בעת השקת פרויקט למשתכן בעפולה, ביקש ראש העיר יצחק מירון מראש הממשלה נתניהו לחבר את רכבת העמק לתל אביב. נתניהו הבטיח באותו מעמד למלא אחר מבוקשו של מירון.
ראש העיר המשיך בפעילותו בעניין ואף פנה לשר התחבורה, ישראל כ"ץ, בבקשה להאיץ את סלילת המסילה. "עפולה נמצאת בהתפתחות מואצת. שכונותיה מתרחבות באלפי יחידות דיור, בשכונות חדשות והצורך ברכבת ישירה מעפולה לתל אביב ברור ויהווה מנוע רב עוצמה", כתב מירון לכץ. במשרד התחבורה מסרו אז בתגובה כי הפרויקט נמצא בתכנון וייצא אל הפועל כאשר יתוקצב. השבוע התבשרו בעיריית עפולה כי הממשלה אישרה 50 מיליון שקל לטובת העניין, שיהפוך את הנסיעה מעפולה לתל אביב למהירה יותר, ויפתח לנוסעים בכלי רכב פרטיים את האפשרות לנסוע ברכבת במקום לעמוד בפקקים בשעות העומס.
ראש העיר מירון בפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניה בטקס חנוכצ תחנת הרכבת בעפולה צילום: דוברות העירייה
ראש העיר מירון ציין כי "יחד עם שדה התעופה המתוכנן ברמת דוד, לו אנחנו מייחלים, ועל רקע הצלחתה הגדולה של רכבת העמק, הצורך במסילה האמורה, שתרומתה ברמה האסטרטגית לחיזוקו ולפיתוחו כל שכל אזור הצפון כולל העיר עפולה, אינו מוטל בספק".