דו״ח תלונות הציבור לשנת 2017 הוגש למועצת העיר ותוצאותיו מלמדות על ירידה בשיעור אחוז התלונות המוצדקות בהשוואה לשנת 2016
דו״ח תלונות הציבור השנתי לשנת 2017 הוגש לראש העיר אלי ברדה ולמליאת מועצת העיר בישיבת המועצה על ידי איילה זלצר הממונה על תלונות ציבור ברשות. הדו״ח כולל פירוט ותיאור תמציתי של התלונות אשר התקבלו אצל הממונה על תלונות ציבור במהלך שנת 2017. הדו״ח כולל 36 תלונות בלבד שהתקבלו אצל הממונה בחלוקה למחלקות וסיווגן לפי סטטוס (מוצדקת ולא מוצדקת) וסטטוס הטיפול בתלונה (פתוחה או סגורה) ותוצאותיו מלמדות על ירידה הן במספר התלונות הכולל והן בשיעור אחוז התלונות המוצדקות בהשוואה לשנת 2016.
איילה זלצר. הממונה על תלנות המיבור בעיריית מגדל העמק צילום: דוברות העירייה
בתחילת השנה הסדירה הרשות נוהל פניות ציבור לפיו כל פנייה ודיווח על מפגע יש לפנות כצעד ראשון למוקד 106 הזמין 24/7 לרשות התושבים באתר האינטרנט של הרשות, באפליקציה העירונית, בטלפון ועוד. במידה והפנייה לא נענתה רשאי הפונה לפנות למנהל האגף או המחלקה הרלוונטיים לנושא הפנייה. חשוב לציין כי יש הבדל בין פניות ציבור לתלונות ציבור שכן הראשונות מתקיימות על בסיס קבוע ומועברות למוקד העירוני ואילו תלונות ציבור מועברות לממונה במידה שלדעת המתלונן אינן מטופלות או אינו מטופלות לשביעות רצונו. זהו דו״ח תלונות הציבור ה-17 והראשון שמגישה זלצר לאחר שבשנים האחרונות עשתה זאת מבקרת העירייה רוזין. איילה זלצר שכתבה את הדו״ח ציינה לאחר הגשתו: "אנחנו כמשרתי הציבור עומדים לרשות התושבים כדי להעניק להם שירות ומענה הן לפניות שלהם למוקד 106 והן לתלונות אליי כנציבת תלונות הציבור".