שבועיים לאחר השבעת הממשלה הגיע אזרח הכבוד של העיר שר החינוך הנכנס יואב גלנט למגדל העמק יחד עם מנהלת המחוז ד״ר אורנה שמחון
שר החינוך הנכנס יואב גלנט הגיע השבוע לביקור במגדל העמק יחד עם מנהלת המחוז ד״ר אורנה שמחון. את הביקור החל גלנט בגנים הילדים יסמין וגפן ברחוב השרון, משם המשיך לשיח מנהלי בתי ספר שהתקיים במרכז בית המוסיקה והמחול כדי לשמור על כללי הריחוק החברתי של משרד הבריאות, שם הציג ראש העיר ומחזיק תיק החינוך אלי ברדה את אתגרי מערכת החינוך, המענים שהרשות פיתחה, ההישגים ופרסי החינוך הארצי ומחוזיים כולל ניתוני הזכאות לבגרות של בית הספר ״אורט רוגוזין״ שעומדים על 89 אחוז, שיא של כל הזמנים. ברדה הציג סרטון על תנופת הפיתוח של העיר בזכות הסכם הגג לבניית 6,000 יחידות דיור בזכותו של השר גלנט ששימש כשר השיכון והבינוי. "בתפקידך הקודם עזרת בבניית אלפי יחידיות דיור תושבים מהעיר ומחוצה לה, עכשיו אתה תדאג לחינוך איכותי ולהצלחת הילדים שלהם", אמר ברדה לגלנט.
השר גלנט עם ראש העיר אלי ברדה ומנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך ד״ר אורנה שמחון צילום: דוברורת העירייה
במפגש שר החינוך עם מנהלי בתי ספר העלו בפני השר מספר לקחים ותובנות ממשבר הקורונה ורעיונות לעתיד הקשורות לתכניות הלימודים בעיר, הענקת אפשרויות בחירה למנהלים וכו׳. את ביקורו סיים גלנט במוסדות החינוך מגדל אור של הרב יצחק דוד גרוסמן.
אורנה שמחון מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך אמרה: ״יש במגדל העמק מערכת חינוך מצוינת. עם מנהיגות חינוכית איכותית אותה מוביל ראש העיר אלי ברדה כמנהיג שיודע לרתום את כולם לשיתופי פעולה למען הצלחת מערכת החינוך. מנהלי בתי הספר איכותיים ודעתנים, שמחתי מאוד לשמוע את הרעיונות וההתנסויות שלהם תוך כדי מצב חירום מאוד מורכב. מגיע לכם ישר כח והצדעה גדולה על ההתנהלות שלכם במצב חירום. זה מלמד אותנו מה הכוח של מנהלים לנהל מערכות במצב שגרה ובחירום. תודה רבה לשר שהקדיש מזמנו ובא ללמוד בשטח. מאחלת לך להצעיד את המערכת הזו קדימה״.
השר יואב גלנט עם ראש העיר אלי ברדה בביקור באחד מבתי הספר בעיר צילום: דוברות העירייה
ראש העיר אלי ברדה: ״אנחנו מאמינים ביכולות של השר לקדם את החינוך במדינת ישראל. אם אנחנו רוצים לחזק את הביטחון הלאומי צריך לחזק את מערכת החינוך. תודה רבה לך השר על הביקור שנחשב לטעימה ראשונה לקראת הביקור הבא שלך במוסדות החינוך בעיר״.
גלנט סיכם את הביקור: "אני מודה לראש העיר אלי ברדה על שיתוף הפעולה רב השנים. אני קודם כל לומד ובתור אחד שלומד אני משתדל לקבל החלטות הכרחיות. קיבלתי החלטה שבית ספר שיש בו אדם אחד תלמיד/מורה שהתגלה כחולה ודאי אני סוגר אותו. המשמעות היא שאם התלמיד היה במשך כמה ימים בבית ספר הוא הדביק בוודאות מישהו אחר. בדברים שקשורים לצד הפדגוגי אני לוקח קצת זמן ואני מודע לזה שלא את הכל נצליח לעשות. המערכת הזו היא מערכת עם השתנות מאוד נמוכה, מה שקורה הוא שהשינויים הולכים וגדולים ומאוד מהירים בסביבה החיצונית והמשמעות היא שמה שקרה לפני 15 שנה הוא היסטוריה עתיקה. אנחנו מכשירים היום תלמידים לקראת מקצועות שאנחנו עדיין לא יודעים איך הם נראים. התלמיד הוא המרכז והוא היעד לעבודה ולכן אנחנו צריכים לראות איך אנחנו נותנים לו את הכלים ומנצלים את היתרון הענק שלמורה יש את הזכות לקבוע באופן ראשוני איך הם התנהגו או ידברו. בהיבט של המורים, בסוף אי אפשר לעשות את העבודה הזו בלי המורה. אני הייתי רוצה מורים מסורים, שעובדים מתוך רצון שהתלמיד יצליח. אם נעבוד נכון ונוציא תלמידים טובים התוצר לנפש במדינה יגדל, פבמידה וקבלנו חברה סובלנית לאחר עשור סימן שעשינו דברים טובים וכמובן צריך לקבל תלמידים שרוצים לעסוק במה שהם הוכשרו בו״.