לא, לא מדובר בהברזה רבתי של תלמידים מבית הספר "אורט אורן", אלא בדיוק ההיפך, מדובר במיזם דיגיטלי מקוון של 'חדרי בריחה' אותו בנו תלמידי בית הספר אותם יציגו בתחרות של רשת "אורט"
בשנה האחרונה למדו תלמידי בתי הספר לאמץ דרכים חדשות ומגוונות ללימוד. למרות הקשיים נולדו בתוך המצב גם יוזמות ייחודיות כגון היוזמה של תלמידי "אורט אורן" שהקימו במסגרת תכנית ISTEAM לעידוד יזמות, חדשנות ופיתוח טכנולוגי מתקדם, "חדרי בריחה" שהן מעין קופסאות וירטואליות בדמות משחקי חידה אותם הם בנו והם מתפעלים.
"קופסת בריחה" היא חדר וירטואלי של משחק חידות שניתן לשחק בו במכשיר הסלולארי ובמחשב. מטרת המשחק לפתור את כל החידות, כאשר לכל חדר יש נושא מסוים ועלילה שונה המתלווה אליו בנושאים שונים כגון חלל, משבר האקלים, מוזיקה, אומנות ועוד. אחת המטרות היא להעשיר ולהעמיק את הידע של התלמיד בנושא הספציפי אשר נבחר על ידו.
מתאמנים בבניית חדרי בריחה צילום: דוברות העירייה
במסגרת התכנית כל כיתה בשכבת ז' בבית הספר הקימה נבחרת ויחד עם תלמידי הכיתה קיבלה את החופש לבחור נושא בו עסקו החידות על פי תחומי העניין שלהם. תהליך ההכשרה והליווי לנבחרות כלל למידת תכנות אתרים, בנייה ועיצוב של חדר בריחה, ניתוח חווית משתמש, חשיבה חידתית והפקת חידות, חלוקת עבודה ועבודה בקבוצה. בשלב הראשון, כל נבחרת יצרה חדר בריחה, בחרה נושא, ניסחה את החידות ובסופו של התהליך עיצבה את חדר הבריחה בהתאם לנושא הנבחר. בשלב הבא, הוצגו והופעלו חדרי הבריחה לכלל תלמידי השכבה כדי לקבל משוב עמיתים ולהבין את חווית המשתמש בחדר. את התהליך ליוו מדריכי שנת השירות, נדב קלי ושקד כהן, רכזת מקצוע אשכול-רוח וכן אורי ניר, המלווה מטעם תכנית ISTEAM. יש לציין כי "קופסאות הבריחה" ישתתפו בתחרות ISTEAM הארצית מול לא פחות מ- 20 בתי ספר מכל רחבי הארץ של רשת "אורט".
בתוך כך חשוב לציין כי שנת הלימודים האחרונה שהתקיימה בצל הקורונה הייתה שנה פורצת דרך בתחום הדיגיטציה בשנה זו קיבלו תלמידי שכבת ז'-ח' בבית הספר כלים מגוונים ללמידה מרחוק והציגו את עבודותיהם בתחום החקר בדגש על פיתוח מיומנויות של תכנון, למידה ועמידה באתגרים.