פעם שלישית בשבוע אחד, אפליקציית המוניות ״גט טקסי״ קרסה
מאת: דני ברנר שבת,
24 ביולי 2021, 10:30
זה לא היה צפוי. אפליקציית הזמנת המוניות של גט טקסי השולטת בשוק הזמנת המוניות בישראל, קרסה שלוש פעמים בשבוע אחד. ומי שילם את המחיר? נהגי המוניות שנותרו ללא פרנסה. חברת גט: ״מתנצלים על אי הנעימות וממשיכים לעבוד כדי לצמצם את מספר התקלות למינימום״
פעם שלישית בתוך שבוע אחד, האפליקציה של חברת גט טקסי להזמנת מוניות קרסה ואינה מאפשרת למאות אלפי נוסעים הרשומים אצלה להזמין מונית. הקריסה הראשונה אירעה ביום רביעי ונמשכה מספר שעות עד שתוקנה וחזרה לפעול באופן סדיר. החברה שלחה הודעת התנצלות לנהגים והבטיחה שייעשה כל מאמץ שהתקלה לא תשנה.
ואולם, כבר למחרת ביום חמישי, יום עמוס במיוחד במרכז הארץ עם ביקוש גבוה למוניות, האפליקציה שוב קרסה, ללא כל הודעה מוקדמת, קריסה שנמשכה שוב מספר שעות וגרמה להפסדים כספיים לבעלי המוניות החברים בגט טקסי ולכעס רב בקרב נוסעים שנאלצו לחפש אלטרנטיבות ווהתקשו למצוא מונית. גם במקרה הזה חברת גט טקסי התנצלה והבטיחה לעשות כל שיידרש למניעת תקלה דומה בעתיד. ואולם, היום(שבת) האפליקציה קרסה בפעם השלישית ונכון לשעה זו, עדיין לא תוקנה.
גט טקסי. שלוש קריסות בשבוע אחד צילום: מערכת היום בעמק
בחברת גט טקסי רשומות יותר מ 10,000 מוניות המשרתות מאות אלפי נוסעים המזמינים עשרות אלפי הסעות בכל יום, וזה כולל גם נסיעות עסקיות של חברות וצי שליחויות. הפעילות המרכזית של החברה היא באזור המרכז ובערים הגדולים כגון ירושלים, חיפה, באר שבע ונתניה אבל גם בפריפריה, כמו עפולה, בית שאן, נוף הגליל, מגדל העמק וערים קטנות נוספות יש לא מעט לקוחות המזמינים מונית באמצעות האפליקציה.
תקלות בגט טקסי הן נדירות ותקלה כה חמורה של השבתת האפליקציה ברצף של שלושה ימים בשבוע אחד לא זכורה מאז האפליקציה החלה לפעול בישראל לפני יותר מ-10 שנים וגרמה למהפכה בענף המוניות, כשעד מהרה הפכה לתחנת המוניות הגדולה בישראל. בתקופת הקורונה נסגרו משרדי חברת גט טקסי בתל אביב ועובדי החברה עברו לעבוד מן הבית. בשנה האחרונה נפגע קשה השירות ללקוחות ולנהגים, דבר שבא לידי ביטוי בחוסר מענה מיידי לשיחות טלפון, פונקציה אלמנטרית בחברה המעניקה שירות כה נרחב.
נהג בגט טקסי אמר ל״היום בעמק״: ״הפעם גט טקסי ישלמו על הפגיעה בפרנסה שלנו. אני משלם להם כל חודש 1500 ש״ח + מע״מ ולא יתכן ששלושה ימים בשבוע אחד, הפרנסה שלי נפגעת. עליהם לפצות את כל הנהגים שנפגעו מהתקלה המתמשכת הזו״, אמר הנהג.
בימים האחרונים נרשמה עליה משמעותית בהורדת האפליקציה החדשה hello המשמשת יחד עם אפליקציית יאנגו כאלטרנטיבה לשימוש בגט טקסי, גם לנוסעים וגם לנהגים. יעקב נבו מתל אביב, המרבה לנסוע במוניות, אמר: ״מה שקרה בגט טקסי השבוע זו שערוריה. אני מכרתי את הרכב הפרטי שלי ומשתמש רק במוניות. גט טקסי הפכה לסוג של מונופול ואנחנו הנוסעים הפכנו לתלותיים בה. התקלות החוזרות ונשנות יוצרות אי אמון באפליקציה ומלמדות אותנו לא לסמוך עליה כבעבר. אישית, אני כבר התחלתי להשתמש באפליקציה אחרת״.