המוקד העירוני בעפולה מסכם שנה עם שיא היסטורי של כ-70 אלף פניות
מאת: דני ברנר יום שני,
25 בדצמבר 2023, 18:51
המוקד העירוני (106) שבר שיא היסטורי כאשר טיפל בשנת 2023 בכ-70 אלף פניות, כ-27 אלף מתוכן נרשמו וטופלו מאז החלה המלחמה ועד לסוף השנה
המוקד העירוני בעפולה (106) לב ליבה של העשייה העירונית מסכם את שנת 2023. במהלך השנה החולפת נרשמו 69,721 פניות שנפתחו ונסגרו במהלך השנה בנושאים שונים ובראשם פניות בנושא ביטחון והשיטור העירוני, בסך הכל 21,683 פניות, עלייה של 191% בהשוואה לשנה שעברה (7,410 פניות) נתון המלמד על חשיבות השיטור העירוני הן לביטחון והן לתחושת הביטחון של התושבים, פניות למרכזייה לקבלת מידע בנושאים שונים בסך הכל 19,416 פניות לעומת 8370 אשתקד. נושאים נוספים המופיעים ברשימה הם תברואה, מנהלי אזור, אחזקת מוסדות חינוך, שירות וטרינרי, פיקוח כללי, גינון, איכות סביבה, חזות העיר, מחלקת מחישוב, תאורה, כיתת כוננות, תשתיות, היכל התרבות ועוד.
לשם השוואה בשנת 2022 נרשמו כ-58.5 אלף פניות כאשר העלייה החדה ביותר בפניות נרשמה בין החודשים אוקטובר לדצמבר (תקופת המלחמה) כאשר בתקופה הנ"ל אשתקד נרשמו 11,939 פניות ואילו בתקופה הנ"ל השנה נרשמו לא פחות מ-26,622 פניות, רובן בנושא שיטור עירוני וביטחון. העלייה במספר הפניות לאורך השנה והן בתקופת המלחמה מלמדות על האמון שמגלה הציבור במוקד העירוני למתן מידע, מקור מוסמך ופתרון בעיות במרחב הציבורי.
הרוב המוחלט של הפניות נעשו באמצעות הטלפון והיתר באמצעות אפליקציית הוואטס-אפ, אפליקציה לעובד וכל היתר באמצעות דואר אלקטרוני, קבלת קהל, מוקד רואה, טפסים מקוונים באתר. בניגוד לשנים עברו, השנה לא התקבלה ולו פנייה אחת באמצעות מכשיר הפקס שכנראה סיים את דרכו ככלי להעברת מסרים ובמוקד העירוני ויתרו על שירותיו ובמקביל מטמיעים בימים אלה תוכנה חדשנית לניהול פניות ציבור.
עוזר ראש העיר ומנהל הלשכה לפניו ציבור אורן אקיקוס אמר: "המוקד העירוני ומחלקת פניות הציבור שברו השנה שיא כאשר טיפלו בלא פחות מ-70 אלף פניות הן בעקבות סיבות לגיטימיות של צמיחה דמוגרפית באוכלוסיית העיר ומצד שני עלייה באמון שרוכש הציבור לשירותים הניתנים על ידי המוקד הודות לתמיכה ומעקב אישי של ראש העיר וכמובן בזכות מנהל המוקד יובל כהן וצוות מוקדנים אדיבים ומנוסים".