רכזת מתמטיקה של בית ספר תדהר בעפולה מצאה דרך מקורית להכין את התלמידים שלה להתנהלות כלכלית נכונה מגיל צעיר
במערכת החינוך שלנו בישראל עושים עבודה נפלאה בחינוך ילדינו אם בלמידה של מקצועות הליבה, אם במקצועות בחירה ואם בערכים ומצוינות. מה שפחות זוכה לתשומת לב הוא הכנה של התלמידים לתחומים נוספים בחיים ובהם התנהלות פיננסית וכלכלית והיכרות נכונה עם כסף וכל זאת דרך למידה חווייתית של מתמטיקה.
לשם כך הקימו בשבוע האחרון תלמידי שכבת ה' יחד עם רכזת מתמטיקה בר בן חמו, את "סופר תדהר". כחלק מתוכנית הלימודים של שכבת ה' נלמד בכיתה נושא המספרים העשרוניים, שמחבר את תחום המתמטיקה לפעולות פשוטות ותדירות בחיי היום יום. כחלק מהלמידה של חינוך פיננסי לילדים, קיבלו התלמידים "משימה משפחתית" להצטרף לקניות עם הוריהם, לבחון מחירים של מגוון מוצרים ברשתות השיווק השונות, לחשב את העלות הכוללת של הסל ולבדוק כמה עודף נשאר להם מ-100 שקלים.
התלמידים מציגים את הסופר בבית הספר צילום: בית ספר תדהר
בעזרת שיתוף הפעולה של כלל התלמידים בבית הספר נאספו אריזות, קרטונים, קופסאות ובקבוקים ריקים. ותלמידי שכבת ה' הפכו את אחת הכיתות ל"סופרמרקט", מיינו את האריזות, סידרו את המדפים, תמחרו את המוצרים, הכינו שלטים, הדפיסו שטרות של כסף ורשימת קניות ואפילו קיימו "פתיחה" רשמית לסופר.
רכזת מתמטיקה, בר בן חמו, סיפרה על המיזם המרענן ואמרה: "מדובר במיזם למידה חוויתי שהתקבל בשמחה בקרב התלמידים שכולם ללא יוצא מן הכלל שמחו לקחת בו חלק ולהיות שותפים ועל הדרך כמובן למדו מתמטיקה והתנהלות כלכלית נכונה. תודה למנהלת פנינה חדד על הרוח הגבית ולכל מי שסייע".