הנגשת שירותים במוקד הלקוחות הארצי של 'כללית'. הדרכה קולית לליקוי ראיה לניווט באתר ובאפליקציית 'כללית'
על פי הנתונים כ-10% מהאוכלוסייה סובלים מירידה בשמיעה המתבטאת באובדן חלקי או מלא של יכולת השמיעה וכ-24,000 ליקוי ראיה ועיוורים. להנגשה והתאמת שירותים עבור אוכלוסיות אלה ישנה חשיבות רבה שכן מדובר באוכלוסיות הסובלות מקשיי תקשורת וקשיים ביכולת ההתמצאות המכבידים על יכולתם לקבל שירותי בריאות - שכה הכרחיים להם. כדי להקל עליהם את ניהול בריאותם באופן עצמאי ולאפשר להם ליהנות ממגוון שירותי הדיגיטל מוקד שירות הלקוחות הארצי של כללית מפעיל שירותים שיאפשרו למטופלים אלה זימון ביקורים וקבלת מידע שירותי באופן מונגש ומותאם.
מטופלים אשר פונים למוקד שירות הלקוחות לצורך זימון תורים או קבלת מידע יוכלו לבצע שיחת וידאו הכוללת נציג שירות של 'כללית', מתורגמן לשפת הסימנים והמטופל. השיחה מבוצעת דרך אתר הכללית מהמחשב או מהנייד ו/או באמצעות אפליקציה המחברת לשיחת וידאו את המטופל, נציג השירות והמתורגמן כך שהמתורגמן יכול לתרגם לנציג השירות בשיחה טלפונית את דברי המטופל ולהיפך. השירות פועל בימי א' –ה' בין השעות 09:00־17:00 וניתן באמצעות "המכון לקידום החירש". אפשרות נוספת היא שיחת צ'אט עם נציג השירות דרך אתר הכללית או באמצעות הטלפון הנייד, שירות הניתן בין השעות 9:00-17:00. מעבר לכך באתר כללית טופס ייעודי עם בקשה שנציג שירות יחזור אל המטופל לצורך מתן השירות, המענה תוך 24 שעות. בפניות באמצעות המייל ניתן לבצע את כלל הפעולות שמתבצעות במוקד השירות הארצי.
צ׳אט לכבדי שמיעה באפליקציית כללית צילום: דוברות כללית מחוז צפוו
במוקד שירות הלקוחות הוקם גם מוקד טלפוני ייעודי שמספרו 2708* בו נציגי השירות יכולים לנווט את הלקוחות לאזורים השונים באתר או באפליקציה לצורך קבלת מידע או שירות מבוקש. השירות מתבצע באמצעות "סרגל נגישות״ המאפשר פונטים מוגדלים, ניגודיות של צבע הטקסט וחיווי קולי - הקראה קולית של הטקסט עליו נמצא הסמן (העכבר). שירות זה מאפשר למטופלים לקבל הסבר והדרכה קולית כך שיוכל לבצע זימון ביקורים, קריאה של תוצאות בדיקה מעבדה, בדיקת חיובים שנגבו בהרשאה, בדיקת מלאי תרופות בבתי מרקחת ועוד. השירות לליקוי ראיה מופעל באמצעות חברת "מגדל אור" כשנותני השירות הינם בעלי לקות ראייה. הוא ניתן בשעות 9:00-17:00 ובשפות עברית, ערבית ורוסית.