על פי דוחות של משטרת ישראל עולה כי בשלוש השנים האחרונות חלה ירידה בתאונות הדרכים ובמספר הפצועים בתחומי העיר מגדל העמק
בשורה טובה לתושבי מגדל העמק ואורחיה: מנתונים של משטרת ישראל עולה כי חלה ירידה בתאונות דרכים בתחומי העיר מגדל העמק בשלוש השנים האחרונות. הנתונים מתייחסים לשנים 206-2018 כוללים רק תאונות שהסתיימו בפציעה של אחד המעורבים (לא כולל תאונות של נזק בלבד) לפי דרגות קטלני (מוות), קשה, או קל וכללו סוגים שונים של תאונות ובתוכם התנגשות רכבים חזית-צד, התנגשות חזית אל חזית, התנגשות ברכב חונה, התנגשות בעצם דומם, התהפכות או פגיעה בהולך רגל. על פי הנתונים עולה כי בשנת 2016 נרשמו בתחומי העיר מגדל העמק 26 תאונות שהסתיימו בפציעה קלה של 42 מעורבים. בשנת 2017 חלה ירידה ל- 20 תאונות בלבד ובהתאם חלה ירידה גם במספר הפצועים ל-26 מעורבים, 22 מהם קל ו-4 פצועים קשה. בשנת 2018 נמשכה מגמת הירידה כאשר נרשמו 11 תאונות דרכים בלבד בהם נפגעו 13 מעורבים מתוכם 12 פצועים קל ושניים פצועים קשה.
תאונת דרכים במגדל העמק - ארכיון צילום: יניב בן דוד
שני נתונים נוספים שעולים מהדוח מצביעים על העובדה שתאונות עם פציעות קלות מתרחשות הן בצירים המרכזיים והן בכבישים הקטנים היותר שבתוך השכונות ואילו הפציעות הקשות מתרחשות רובן ככולן בצירים המרכזיים כאשר הציר המסוכן ביותר הוא 'דרך העמק' בו נפצעו 3 באורח קשה (מתוך שישה) בשנתיים האחרונות. הנתון המסקרן השני שעולה מהדוח הוא שהחודשים המסוכנים ביותר במהלך השנה הם מאי ואוקטובר בהן נרשמו הכי הרבה תאונות בשלושה השנים האחרונות.
בנושא תאונות הדרכים קיים אבסורד לפיו שמשרד התחבורה מתקצב בעיקר כבישים מסוכנים בהם נרשמות תאונות רבות כגון "כבישים אדומים". חרף זאת מצליח ראש העיר אלי ברדה ואנשי המקצוע ברשות להשיג תקציבים גדולים שמסייעים למזער את מספר הנפגעים בתאונות בתחומי העיר באמצעות פרויקטים שונים כגון סלילת "כביש 11" שיחבר את שכונת 'מצפה העמק' לציר המרכזי של "דרך העמק" והיציאה הדרומית מהעיר בהשקעה של 12 מיליון שקלים, כביש נוסף הוא כביש 'קרן היסוד'- 'נחלת הבנים' שייסלל בעלות של שני מיליון שקלים, הקמת שני שבילי אופניים ועוד.